Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

خاصیت جالب هندوانه قرمز

خاصیت جالب هندوانه قرمز

همگی به خوبی می دانیم که هندوانه (Watermelon) علاوه بر دارا بودن مزه بی نظیر و عطر و بوی خاص، سرشار از مواد غذایی ویژه ای نیز هست. به همین دلیل بسیار از افراد این میوه را به عنوان یک میان وعده و یا حتی یک وعده کاملا سالم و مفید در نظر گرفته اند. هندوانه دارای انواع ترکیبات فنولیک طبیعی بوده که می توان آن را یک روش درمانی طبیعی جایگزین برای پیشگیری و یا درمان بیماری التهاب مزمن به کار برد. در ادامه با دیگر خواص هنوانه بیشتر آشنا خواهیم شد.  

هندوانه میوه ای مفید برای قلب

رنگ قرمز هندوانه نیز مانند گوجه فرنگی به علت وجود آنتی اکسیدان قوی با نام Lycopene است که به عنوان ماده مغذی برای سلامت قلب و عروق معروف است. همچنین این ماده، باعث بهبود جریان خون می شود و از طرف دیگر باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL) می شود.


هندوانه میوه ای مفید برای استخوان

مواد غذایی غنی شده با Lycopene، با کاهش استرس اکسیداتیو (که باعث به وجود آمدن مشکلات و عارضه های استخوانی می شود) استخوان هایی سالم را به مصرف کننده هدیه می دهد. اخیرا نیز این ماده برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان، به خصوص برای بانوان بعد از یائسگی توصیه می شود.


هندوانه میوه ای مفید برای بهبود عملکرد ورزشی

هندوانه دارای اسید آمینه غیر آلفا Citrulline می باشد که در حین ورزش، سرعت گردش خون بیشتر می کند. به همین دلیل، مصرف هندوانه قبل و بعد از تمرینات ورزشی به علت کاهش زمان بازیابی (Recovery) پس از ورزش و افزایش سطح هورمون رشد پس از حرکات های مقاومتی توصیه می گردد.


هندوانه میوه ای مفید برای کاهش چربی بدن

بدن افراد به طور ذاتی Citrulline موجود در میوه هندوانه را به آرژنین موجود در کلیه ها تبدیل می کند. تحقیقات اولیه بر روی حیوانات اثبات کرده است که تبدیل سیترولین به آرژینین، به جلوگیری از ذخیره بیش از حد چربی در سلول های چربی بدن افراد منجر می شود. درنتیجه، سبب چربی سوزی می گردد.


هندوانه میوه ای مفید برای آب بدن

تقریبا اکثر افراد هنوانه را به عنوان میوه ای سرشار از آب می شناسند. میوه هندوانه سرشار از الکترولیت ها است که به بدن افراد برای هیدراته ماندن کمک می کند. همچنین این میوه باعث می شود که بدن مواد معدنی را که هنگام عرق کردن از دست داده است، بازیابی کند.


هندوانه میوه ای مفید و ادرار آور طبیعی

هندوانه بدون ایجاد فشار بیش از حد به بدن، باعث افزایش جریان ادرار در افراد می شود و به میوه ادرارآور نیز معروف است. از اینرو، مصرف متناوب میوه هندوانه کاهش فشار بر کلیه ها را سبب می شود. در نتیجه به بدن کمک می کند تا مایعات اضافی به راحتی دفع شوند.


هندوانه میوه ای مفید برای کاهش التهاب

میوه هندوانه به علت دارا بودن ترکیبات متعدد فنولیک طبیعی باعث کاهش التهاب بدن می گردد. در نتیجه، یک روش جایگزین طبیعی برای پیشگیری یا درمان بیماری های التهابی مزمن است.


هندوانه میوه ای مفید برای کاهش عارضه مغز مه آلود

میوه هندوانه به علت دارا بودن پتاسیم، برای کاهش عارضه مغز مه آلود مفید است. لازم به ذکر است که مقدار کم پتاسیم باعث اختلال مغز مه آلود و سردرگمی در افراد می گردد. زیرا سیگنال های الکتریکی که باعث تحریکات مغزی می گردند کاهش خواهند یافت.


هندوانه میوه ای مفید برای بهبود سیستم ایمنی بدن

میوه هندوانه منبع غنی از ویتامین C است به گونه ای که یک برش هندوانه تقریبا 16 درصد ویتامین C بدن افراد را در طول روز تامین می کند. به خوبی می دانیم که ویتامین C در بدن، سبب بهبود ایمنی و افزایش سلامت کلی بدن می شود.


روش صحیح انتخاب هنوانه مناسب

معمولا هندوانه رسیده تر، مفیدتر است. هندوانه رسیده دارای گوشتی به رنگ صورتی و یا قرمز است که دارای مواد مغذی بیشتری است. دلیل این امر آن است که چگالی آنتی اکسیدان های موجود در هندوانه، به تدریج افزایش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد