Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

المانهای فعال مایکروویو، تقویت کننده ها، نوسان سازها، مخلوط کننده ها، خطوط مایکرواستریپ

المانهای فعال مایکروویو، تقویت کننده ها، نوسان سازها، مخلوط کننده ها، خطوط مایکرواستریپ


در حوزه امواج میلیمتری و فرکانس های رادیویی مدارهای فعال به عضوی جدایی ناپذیر برای این سیستم ها تبدیل شده اند. از جمله کاربردهای این مدارها می توان از تقویت کننده ها، نوسان سازها، مخلوط کننده ها، انتقال دهنده های فاز، سوئیچ ها، آنتن های فعال، فیلترهای فعال و ... نام برد.  

علت اطلاق نام فعال به این مدارها، وجود عناصر فعال مانند ترانزیستورها در این سیستم ها است. یکی از مهم ترین مدارهای فعال در این حوزه تقویت کننده ها می باشند. امروزه تقویت کننده ها برای اهداف و نیازمندی های مختلفی طراحی می شوند. به طور مثال در یک تقویت کننده ترانزیستوری فرکانس بالا اهدافی از قبیل حداکثر بهره، حداکثر توان خروجی، بهره خاص، پایداری مدار با تغییر امپدانس بار، پهنای باند و حداقل نویز مورد نظر بوده و اغلب سعی می شود تقویت کننده واقع در ورودی یک سیستم مایکروویوی حداقل نویز و تقویت کننده واقع در خروجی حداکثر بهره را داشته باشد.


در این جا ابتدا المان های فعال مانند انواع دیودها و ترانزیستورها معرفی شده و در ادامه سه مورد از مهم ترین مدارهای فعال یعنی تقویت کننده ها، نوسان سازها و مخلوط کننده ها شرح داده می شوند و پارامترهای مهم آن ها مانند نویز، بهره، پایداری و تلفات مورد بررسی قرار می گیرند. از آنجایی که خطوط مایکرواستریپ جز جدایی ناپذیر سیستم های مایکروویو است، به معرفی این خطوط به همراه روابط آنها پرداخته می شود.

برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد