Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

درمان ساده ریزش مو

درمان ساده ریزش مو


همیشه قبل درمان باید دنبال علت باشید. یکی از این عوامل تغذیه است، پس غذاهایی نظیر پروتئین و گوشت که از دیدگاه طب سنتی گرم هستند باید مصرف شوند. عامل مهم دیگر، استرس و حالات روحی و روانی فرد است. برای پیشگیری از ریزش مو، سرتان را با عسل شیرین کنید. 

 

قند موجود در عسل رطوبت مو را حفظ می کند. پیش از حمام، مقداری عسل را با روغن زیتون ترکیب کرده و نیم ساعت روی موها بمالید، هم چنین می توانید روغن بادام تلخ و عسل را با هم ترکیب کرده و روی سرتان بمالید تا موهایتان پرپشت شود.


هلیله سیاه، به اکسیر طول عمر معروف بوده و بومی کشور هند است و مانع سفید شدن موها می شود. یک دانه هلیله کابلی را زیر زبان گذاشته و مانند آب نبات آن را استفاده کنید. روغن هلیله را هم می توانید روی موها بمالید و بعد مدتی حمام کنید.


راه دیگر گرم نگه داشتن سر است. گیاه مصطکی از نظر طبیعت، صمغی گرم و خشک است. پودر مصطکی را با مورد یا حنا ترکیب کرده و از آن استفاده کنید. روغن های این گیاه را هم می توان روی سر گذاشت و بعد از چند ساعت سر را شست. پوسته سبز گردو را هم می توان به تنهایی و هم داخل حنا یا مورد استفاده کرد و گاهی اوقات رنگ مشکی هم به مو می دهد. کافی است پودر آن را با آب مخلوط کنید و روی سر قرار دهید.

 

از ترکیب حنا، مورد و سدر برای سفت شدن ریشه مو استفاده می شود. حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می توان استفاده کرد و برای این که حنا به سر رنگ ندهد بهتر است پنجاه گرم حنا را با صد و پنجاه گرم سدر و صد و پنجاه گرم مورد مخلوط کرد.


حنا و روغن حنا در تقویت مو بسیار موثر هستند. برگ های حنا خنک و تقویت کننده مو و پوست است. روش استفاده از حنا به صورت موضعی است و به جنس مو وابسته است. چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند. برای جلوگیری از خشکی مو می توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد. بسته به شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می توان حنا را هفته ای یک تا دو بار استفاده کرد.

 

آمله یا آملا گیاهی هندی است و میوه آن به صورت خوراکی هم موجود است و از مربای آن می توان استفاده کرد. اگر آمله را به ریشه موها بمالید پیاز مو تقویت شده و تار موها سالم می ماند، ضمن آن که از زود سفید شدن موها هم جلوگیری می کند. می توانید پودر آمله را با حنا مخلوط کنید و پس از خیساندن در حمام روی موها بمالید و بعد از چند

ساعت بشویید.

 

دانه مورد را هم می توان به صورت پودر و با مواد دیگری مانند حنا ترکیب کرد و به شکل موضعی استعمال کرد. می توان از روغن آن همراه حنا نیز بهره جست. به نسبت مساوی می توان مورد را پودر کرده و داخل روغن کنجد ریخت تا حالت خمیری به خود گیرد. قبل از حمام می توان این خمیر را چند ساعت روی سر نگه داشت و بعد حمام کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد