Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

خواص بی نظیر سیر

خواص بی نظیر سیر

سیر تازه و سبز حاوی ویتامین C، فسفر، منگنز، کلسیم، روی، مقدار کمی آهن، میزان کم کالری، اسید‌های ارگانیک و سولفور، آلیسین Allicin و انواع ویتامین‌های B است. آلیسین از تبدیل آنریم آلیناز Alliinase به دست می‌آید که نوعی آنتی اکسیدان قوی است. سیرتازه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود گردش جریان خون، سلامتی قلب، پیشگیری از تشکیل سلول‌های سرطانی بسیار مفید است.  

تقویت سیستم ایمنی با سیر

سبزی سیر به خصوص سیرتازه بهاره منبع غنی آنتی بیوتیک طبیعی بوده و به خاطر تولید گلبول‌های سفید، سبب مقاومت بدن در برابر انواع سرماخوردگی‌ها می شود.


سلامت دستگاه گوارش با سیر

سبزی سیر به خصوص سیرتازه به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی قوی و به دلیل دارا بودن آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدان، مشکلات گوارشی به ویژه در روده‌ها را از بین برده و باکتری‌های دستگاه گوارش را به حد تعادل می رساند.


گردش جریان خون با سیر

سبزی سیر به خصوص سیرتازه، منبعی سرشار از ویتامین C، آهن و مواد معدنی است که برای گردش بهتر جریان خون در اندام های بدن، تولید گلبول‌های قرمز جدید خون و سلول‌های خونی بسیار مفید می باشد. همچنین اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن، سوخت و ساز سلولی و تغذیه سلول‌ها ذا بهبود می بخشد.


محافظت از قلب با سیر

آلیسین Allicin موجود در سبزی سیر به خصوص سیرتازه، سبب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می گردد و به این ترتیب مانع از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.


پیشگیری ازسرطان با سیر

سبزی سیر به خصوص سیرتازه منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ بوده که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری دوره‌ای و حتی بروز مجدد سرطان می گردد.


سم زدایی بدن با سیر

سبزی سیر به خصوص سیرتازه سبب سم زدایی کبد، کلیه و خون از کلیه سموم و فلزات سنگین می گردد.


انتخاب سیرتازه و شیوه صحیح نگه داری از آن

سیرهایی شبیه پیازچه مفیدتر از سیرهای رسیده هستند. برای نگه داری از سیر کافی است دسته سیر تازه را در یک کاغذ مرطوب قرار داده و سپس در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا یک هفته در یخچال قابل نگه داری باشد. همچنین ساقه و برگ سبز سیر را می توان به قطعات ریز تقسیم و در کیسه‌های کوچک بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید و تا چند ماه می توان از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که از همه قسمت‌های سیر تازه می توان در سالاد، پخت انواع سوپ، پیتزا، نان سیر و آش همراه با سایر سبزیجات یا حتی به عنوان سبزی خوردن استفاده کرد. سبزی سیرتازه بوی ملایمی دارد که با خوردن کاهو و جعفری و گشنیز می توان بوی آن را از بین برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد