Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آموزش کامل گوگل لنز (Google Lens) و قابلیت های آن

آموزش کامل گوگل لنز (Google Lens) و قابلیت های آن


اخیرا گوگل (Google) اعلام کرده است که که در دستگاه‌های اندرویدی Google Lens را با Google Photos ادغام کرده است و این یک ویژگی عالی و منحصر به فرد برای کاربران دستگاه‌های اندروید (Android Phones) است. گوگل لنز یک برنامه فوق العاده مفید است که مقداری از واقعیت افزوده را با جستجوی وب خودکار و هوشمند ادغام کرده است. در این مقاله با ویژگی‌ها و ترفد‌های برنامه Google Lens به طور کامل آشنا می شویم. 

 

با ادغام برنامه گوگل لنز با برنامه Google Photos شما می‌توانید در مورد هر چیزی که در زندگی روزمره خود مشاهده و تجربه می‌کنید جستجوی اینترنت خودکار انجام دهید. شما می‌توانید در مورد مکان‌های معروف، گیاهان، غذا‌ها و خیلی چیز‌های دیگر تحقیق کنید. حالا وقتی کسی از شما درباره چیزی سوال می‌کند و شما درباره آن اطلاعاتی ندارید تنها کافی است که از آن یک عکس فوری بگیرید و در عرض چند دقیقه جواب سوال خود را بیابید. این برنامه ابتدا در گوگل پیکسل ارائه شد. این آیکن ظاهر ساده‌ای دارد با این حال پشت آن یک کتابخانه کامل از راه‌های بسیار جذاب استخراج و جمع آوری اطلاعات در مورد آبجکت‌های موجود در عکس شما را فراهم می‌آورد.


بعد از تپ کردن آیکن گوگل لنز روی دکمه آبی GET STARTED تپ کنید. بعد از فعال شدن گوگل لنز و تپ کردن روی دکمه Google Lens یک انیمیشن کوتاه روی عکس تان نمایش داده می‌شود که نشان دهنده شروع اسکن است. بعد از اینکه اسکن کامل شد شما می‌توانید اطلاعات مربوطه را که گوگل لنز برای عکس تان پیدا کرده است را مشاهده کنید.


با گوگل لنز در مورد برند‌ها یاد بگیرید

تصور کنید که در یک پارکینگ در حال قدم زدن هستید و ناگهان ماشین رویای خود را می‌بینید. با استفاده از برنامه گوگل لنز می‌توانید از این ماشین یک عکس فوری بگیرید و روی آیکن Lens تپ کنید تا در مورد نزدیکترین نمایندگی آن در اینترنت تحقیق کنید. این برنامه همچنین توانایی تشخیص متن‌های روی ماشین را دارد که می‌تواند برای تحقیق مفید باشد. این ویژگی برای تمام چیز‌هایی که شما مشاهده می‌کنید کار می‌کند. شاید دوست شما یک جفت کفش عالی داشته باشد و شما دوست داشته باشید که فروشگاه نزدیک خود را که از این مدل کفش‌ها به فروش می‌رساند را پیدا کنید تمام این کار‌ها را با گوگل لنز می‌توانید انجام دهید. گوگل لنز عکسی که گرفته اید را به اینترنت وصل می‌کند تا تمام چیز‌هایی که در مورد عکس می‌خواهید بدانید را به شما بگوید.


محصولات مشابه را در Google Lens پیدا کنید

علاوه بر شناسایی برند اشیا، شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، گوگل لنز می‌تواند موارد مشابه به اشیاء یا متون موجود در عکس را پیدا کند. به طور مثال اگر در عکسی نشان یا علامتی و یا نقل قولی وجود داشته باشد گوگل لنز به شما کمک می‌کند تا محصولات مرتبطی که شامل نشان یا علامت و یا نقل قول است را خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید از محصولات هر فروشگاهی عکس بگیرید تا گوگل لنز محصولات مشابه و فروشگاه‌های عرضه کننده محصول را برای شما لیست کند. با این کار حتی مقایسه محصولات ساده‌تر می‌شود.


روش شناسایی اشیا ناشناخته با استفاده از گوگل لنز

یکی از جالبترین کار‌های گوگل لنز این است که به شما کمک می‌کند تا گیاهان، ساختمان‌ها و موارد دیگر را که قبلا هرگز ندیده اید را شناسایی کنید. این ویژگی در هنگام سفر بسیار کاربردی می‌باشد. شما ممکن است یک گیاه غیر معمول را مشاهده کنید گوگل لنز به شما کمک می‌کند گونه‌های گیاه را مطابق با عکس شما پیدا کند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. این امر تنها در مورد گیاهان صادق نیست بلکه شما می‌توانید ساختمان‌ها و سایر موارد را شناسایی کنید. اگر در حال سفر از یک شهر به شهر دیگر هستید، گوگل لنز یک راهنمای عالی برای شما است.


نحوه کار با گوگل لنز برای گرفتن عکس از اطلاعات سند

یکی از جالبترین ویژگی‌های برنامه گوگل لنز تشخیص متن است. شما می‌توانید از هر سندی که دارید عکس بگیرید و برنامه متن موجود در سند شما را شناسایی کند و آن را به متن واقعی تبدیل کند. شما می‌توانید هر نوع متنی را هایلایت کند و در اینترنت در مورد آن جستجو کنید، متن را با برنامه‌های دیگری که در گوشی خود نصب دارید به اشتراک بگذارید، متن را به کلیپ بورد خود منتقل کنید تا در ایمیل، تلگرام، واتساپ و یا هر جای دیگر قرار دهید.


عکس گرفتن از اطلاعات سند در گوگل Lens

گوگل لنز می‌تواند با هر نوع عکسی که شامل آدرس و شماره تلفن است کار کند. این عکس می‌تواند یک تصویر از کارت ویزیت یا هر نوع سند دیگری باشد. گوگل لنز در مورد مکان موجود در آدرس جستجو می‌کند. علاوه بر این متن موجود در عکس که می‌تواند شماره تلفن یا آدرس و یا هر چیز دیگری باشد را شناسایی کند و آن را در گوگل مپ (Google Map) به شما نشان دهد. همچنین شما می‌توانید شماره تلفن‌های شناسایی شده را کپی کنید و به لیست مخاطبین خود اضافه کنید.


نحوه کار با گوگل لنز برای شناسایی غذا‌های غیر معمول و عجیب و غریب

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید از گوگل لنز استفاده کنید شناسایی غذا‌های عجیب و غریب و غیرمعمول است. شما می‌توانید از هر ظرف غذا یا بطری نوشیدنی عکس بگیرید و گوگل لنز سعی خواهد کرد که نوشیدنی یا غذا را برای شما شناسایی کند. در برخی موارد حتی لینک خرید آنلاین را به شما می‌دهد و در برخی موارد دیگر حتی دستور پخت غذا را در اختیار شما قرار می‌دهد.


کاربرد‌های دیگر گوگل لنز

ترجمه اشعار و متون با گرفتن عکس و استفاده از Google Translate. این ویژگی مخصوصا زمانی مفید است که شما به خارج از کشور سفر کرده باشید.

از هر کتابی که می‌خواهید عکس بگیرید و آن را در وب بررسی کنید.

از نقاشی یا مجسمه‌های موزه عکس بگیرید و در مورد آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از شعر و یا نوشته‌های منثور عکس بگیرید و از گوگل برای شناسایی نویسنده استفاده کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد