(*blog_title*)

(*blog_short_description*)

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

جستجو
بایگانی
آمار
تعداد بازدیدکنندگان :
291341
نظرسنجی
چقدر از مطالب پورتال رضایت دارید؟

برگه‌ها

تغذیه مناسب در ایام امتحانات


تغذیه مناسب و صحیح یکی از عواملی است که به فرد کمک می‌کند ایام امتحانات را به خوبی پشت سر بگذارد. ایام امتحانات به دلیل اینکه ماحصل، طول دوران درسی دانش آموز است بسیار در آینده فرد موثر است؛ تغذیه مناسب و صحیح یکی از عواملی است که فرد با دقت به آن می تواند این ایام را به خوبی پشت سر بگذارد. 

 

از مصرف فست فودها در ایام امتحانات پرهیز کنید

دانش آموزان و دانشجویان باید در طول دوران امتحانات از مصرف غذاهای فست فودی خودداری کنند، غذاهایی که در منزل تهیه می‌شود به دلیل استفاده از مواد تازه و سالم در سلامت فرد بسیار موثر است؛ اگر کسی پر اشتها است، در این روزها نباید تصمیم به رژیم چاقی یا لاغری بگیرد، اگر تصمیم به لاغری یا چاقی داریم باید بعد از گذراندن این روزها آن را عملی کنیم. افراد باید در دوران امتحانات خود از مصرف مواد جدید خودداری کنند، بدن برخی افراد به برخی مواد حساسیت دارد، اما ممکن است خود فرد آن را نداند؛ ممکن است امتحان مواد جدید باعث واکنش منفی بدن و بیماری شود در نتیجه دانش آموز یا دانشجو نتواند به خوبی این ایام را پشت سر بگذارد.


تمام گروه های غذایی را در وعده های خود بگنجانید

افراد باید در صحیح خوردن غذا دقت کنند، اصول درست مصرف کردن غذا به این صورت است که حتما در وعده های خود، تمام گروه های غذایی لازم مانند نان و غلات، پروتئین، گوشت، حبوبات، لبنیات و غیره به کار رود؛ مصرف این مواد باعث می‌شود شخص با روحیه بهتر درس بخواند.


غذاهای مانده را دور بریزید و آن را استفاده نکنید

باید از مصرف موادغذایی مانده خودداری کرد، برخی افراد عادت به مصرف غذاهایی مانده دارند و اگر غذا ماده طولانی مدت در یخچال باشد، مجدد آن را استفاده می کنند؛ این روند اشتباه است و افراد باید بدانند ماده غذایی پس از48 ساعت به بدن آسیب جدی وارد می‌کند. باید در این روزهای امتحانات، حتما صبحانه میل شود؛ افرادی که بدون مصرف صبحانه به جلسه امتحان می روند، ممکن است دچار افت قند خون شوند و نتوانند به سوالات پاسخ دهند؛ اگر زمان امتحانات ظهر و یا غروب است، قبل از شروع امتحان وعده غذایی خود را کامل استفاده کنید، استفاده از قند ساده مشکلی ندارد، به خصوص برای افرادی که بیشتر به اضطراب و استرس دچار می شوند، همچنین می توان از کربوهیدرات های ساده استفاده کرد.


پرهیز از مصرف زیاد مایعات قبل از آغاز امتحان

می توانیم در این روزها قبل از شروع امتحان از مواد غذایی گرم، مانند املت و نیمرو استفاده کنیم، این مواد کلسیم مناسبی دارند و می توانند انرژی فرد را نگه دارند؛ باید از مصرف مایعات زیاد در روزهای امتحان جلوگیری کرد چرا که مصرف زیاد مایعات در جلسه امتحان باعث دردسر می‌شود. باید در روزهای امتحانات به خواب خود دقت کنیم؛ میزان خواب کافی (8 ساعت کامل) در نگه داشتن انرژی بسیار موثر است و افراد باید از بیدار ماندن در شب جلوگیری کنند، صبح اول وقت بهترین زمان برای مطالعه است، لذا توصیه می شود شب ها زود بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند.


تامین انرژی در جلسه امتحان با شکلات

می توانیم از شکلات در ایام امتحانات استفاده کنیم، شکلات چه تلخ، چه شیرین در افزایش قندخون موثر است و افراد می توانند در این روزها شکلات مصرف کنند تا دچار افت قند خون نشوند اما مصرف بیش از حد شکلات توصیه نمی‌شود، همچنین مصرف خرما، شیر، کشمش و موادی که قند طبیعی دارد بسیار کمک کننده است.

نظرات (0)


نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد
ads