Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

چگونه با وام های کم بهره درآمدزایی کنیم

چگونه با وام های کم بهره درآمدزایی کنیم


شاید تیتر فوق برای شما کمی تعجب برانگیز باشد. ولی واقعیت دارد و افراد زیادی هستند که با گرفتن وام های کم بهره، درآمد زایی می کنند و به ثروت های قابل ملاحظه ای دست می یابند. البته احتمالا با خود فکر می کنید که شما از این شانس ها ندارید و حتی نمی توانید یک وام ساده دریافت کنید چه رسد به وام کم بهره! ولی کمی صبر داشته باشید. در اینجا به شما خواهیم آموخت که چگونه افراد معمولی هم می توانند با راه های ساده وام کم بهره دریافت کرده و از طریق همین وام ها، کسب درآمد کنند. 

 

فلسفه دریافت وام

هر کدام از ما ممکن است در شرایط ویژه ای از نظر مالی قرار بگیریم. شرایطی که ناچار هستیم در مدت زمانی کوتاه مقدار نسبتا زیادی پول آماده کنیم. هر کسی در چنین شرایطی چند انتخاب محدود دارد. رو انداختن به دوستان و آشنایان و قرض گرفتن از آنها دم دستی ترین راه است. فروختن چیزهای با ارزش مانند طلا و دلار هم انتخاب بعدی است و بالاخره پناه بردن به بانک ها برای گرفتن یک وام فوری. اما شاید متعجب شوید که بگوییم هنوز هم چند وام وجود دارد که می توانید روی شان حساب کنید آن هم وام هایی با بهره بسیار پایین!


چگونه وام با بهره پایین دریافت کنیم؟

شاید تاکنون شنیده باشید که برخی افراد وام هایی با بهره بسیار کم دریافت می کنند و احتمالا با خود فکر کرده اید که این افراد از زد و بندهای اداری و آشنایان خود توانستند از این فرصت بهره ببرند که البته تا حدود زیادی صحیح است. البته باید توجه داشت که رقم وام دریافتی این افراد بسیار بالا بود و مثلا در محدوده میلیارد است. نکته جالب آنکه برای دریافت این وام ها نیازی به سپرده گذاری قبلی نیست. ولی خبر جالبی که در ادامه خواهید شنید شما را شگفت زده خواهد کرد. ابتدا بیایید به جدول وام هایی که افراد معمولی جامعه از آن بی خبرند نگاهی بیندازیم.


نوع وام

مبلغ وام به میلیون تومان

سقف دوره تنفس به ماه

کارمزد به درصد

نوع اول

5

0

4

نوع دوم

45

0

4

نوع سوم

5

9

2.5

نوع چهارم

50

24

5.5 تا 10

نوع پنجم

100

12

15

حال به دیگر مزیت های جالب این وام های کم بهره توجه کنید.

الف) دوره بازپرداخت این وام ها قابل تمدید است. مثلا برای وام های نوع اول و دوم، با در نظر گرفتن حداکثر 3 ماه تمدید دوره بازپرداخت از 3 به 6 ماه افزایش یافت.

ب) برای تسهیلات نوع دوم و چهارم و بر اساس عملکرد دریافت کننده، کارمزد سالیانه می تواند مشمول دریافت تخفیف گردد.

ج) تعداد ضامن برای وام های کم تر از 40 میلیون تومان یک نفر و برای وام هایی با مبلغ بالاتر از 40 میلیون تومان، دو نفر است.


چگونه از وام های کم بهره درآمد زایی کنیم؟

شما با دریافت این نوع وام های کم بهره و در حالت عادی می توانید به دو صورت درآمد زایی کنید.

روش اول: شما پس از دریافت وام، یک کار تولیدی را شروع می کنید. خوب این روش احتمالا درد سرهای خاص خود را دارد ولی دورنمای بسیار روشنی را می توان از آن انتظار داشت. به خصوص آنکه ایده اقتصادی قوی پشت آن باشد.

روش دوم: البته این روش ساده تر است ولی برای کوتاه مدت مناسب است. در این روش شما با وام دریافتی می توانید آن را در بانک سپرده گذاری کنید و از سود بانکی بهره مند شوید. البته سرمایه گذاری در بازار ارز، بورس اوراق بهادار، سکه، طلا، مسکن و ... نیز می توانند گزینه های دیگر باشند ولی ریسک آن ها کمی بالاست. حال بیایید فرض کنیم که شما وام نوع چهارم در جدول بالا را دریافت کرده اید. یعنی 50 میلیون تومان با بهره بین 5.5 تا 10 درصد و 24 ماه تنفس در بازپرداخت. ما بدترین حالت را در نظر می گیریم یعنی بهره 10 درصد.

از آنجایی که دوره تنفس وام 24 ماه است، شما تا 2 سال پس از دریافت وام هیچ قسطی پرداخت نمی کنید. حال اگر سود بانکی را 15 درصد فرض کنید، در طی این دو سال و با سپرده گذاری در بانک، شما به طور خالص حدود 16 میلیون تومان سود دریافت می کنید (البته کمی بیشتر چون خود سود بانکی شامل سود است). حال پس از دو سال قسط های شما آغاز می شود. بهره این وام همان گونه که گفتیم در بدترین حالت 10 درصد است یعنی حدود 5 میلیون تومان! از همین الان مشخص است که شما در بدترین حالت و با نادیده گرفتن سود حاصل از دوره بازپرداخت، حدود 11 میلیون تومان درآمد کسب کرده اید. البته با یک حساب سرانگشتی، مبلغ درآمد شما بیش از این است.


البته توجه داشته باشید که ما به شما راه اندازی یک کسب و کار تولیدی (روش اول) را پیشنهاد می دهیم، چون سود بلند مدتی را برای شما به ارمغان آورده و اشتغال زایی نیز ایجاد می کند. ولی روش دوم صرفا برای نشان دادن یک میانبر کوتاه مدت برای کسب درآمد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد