Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آنتن موج نشتی با شکاف‌های H شکل مبتنی بر SIW

آنتن موج نشتی با شکاف‌های H شکل مبتنی بر SIW


در این جا، آنتن موج نشتی مبتنی بر موجبر مجتمع شده در زیرلایه با شکاف‌های H شکل مورد بررسی قرار می‌گیرد. با استفاده از معادله انتگرالی میدان مغناطیسی روزنه (MFIE)، نشان داده می شود که این آنتن، مد موجبر نشتی، مد امواج سطحی و مد موجبری وابسته به فرکانس را پشتیبانی می کند. مشخصه تشعشعی آنتن با روش MFIE قابل بررسی بوده و آنتن دارای بیم باریک است که از راستای Broadside تا Endfire را جاروب فرکانسی می‌کند. قطبش آنتن بر خلاف آنتن های موج نشتی مرسوم، بیضوی بوده و قطبش دایروی را نیز پشتیبانی می‌کند.  

اگرچه در دهه‌های اخیر موجبر مستطیلی با قطبش بیضوی ساخته شده است، ولی نمی‌توانند تا راستای Endfire را اسکن کنند چون ثابت فاز موجبر نمی تواند مقداری برابر یا بیشتر از عدد موج فضای آزاد داشته باشد. آنتن‌های موج نشتی با شکاف‌های طولی نمی‌توانند در حوالی Broadside تشعشع کنند، از طرفی آنتن‌های موج نشتی با شکاف‌های طولی نیز توانایی اسکن در راستای Endfire را به خاطر قطبش جریان‌های مغناطیسی معادل، ندارند. شکاف‌های H شکل به راحتی اجازه نشت بالا را فراهم می‌کنند. از آن‌جایی‌که موجبرهای مجتمع‌شده در زیرلایه را می توان همانند موجبرهای مستطیلی تحلیل کرد، آنتن فوق را نیز می توان معادل موجبر مستطیلی پر‌شده با دی الکتریک با شکاف‌های H شکل در نظر گرفت. قطبش آنتن، به شکل شکاف‌ها و محل قرارگیری آن‌ها وابسته است که با فرکانس تغییر می‌کند. آنتن فوق دارای پهنای باند امپدانسی بالا و پهنای بیم باریک است.


همچنین مباحثی مانند معادلات انتگرالی میدان مغناطیسی، میدانهای راه دور، نسبت قطبش، مشخصات انتشاری، مشخصات تشعشعی، تحلیل نتایج و ... بررسی خواهند شد. برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد