Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

مطالعه روابط ریاضی حاکم بر چرخش ماهواره به دور زمین

مطالعه روابط ریاضی حاکم بر چرخش ماهواره به دور زمین


ماهواره ها از مهم ترین دستاوردهای بشری در حوزه ارتباطات به حساب می آید، از این رو آشنایی با این اجرام از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این مطلب سعی شده تا به طور نسبتا دقیق به بررسی روابط و جنبه های مختلف حرکت ماهواره به دور زمین مانند مدارهای کپلری، پارامترهای مداری، اختلالات مداری، انرژی های پتانسیل و جنبشی ماهواره، سرعت گریز از مرکز و ... پرداخته شود. 

 

بررسی روابط ریاضی مدارهای گردش ماهواره ها و مشخصات مربوط به آن ها برای طراحی و نحوه عملکرد ماهواره ها اساسی است. در سیستم های ماهواره های مخابراتی، عوامل فوق، تعیین کننده روش های پرتاب، کنترل مدار، طراحی ماهواره و خصوصیات لینک رادیویی می باشند. در سیستم های ماهواره ای، بررسی جنبه های مختلف ماهواره ها، تعیین کننده روش های پرتاب، کنترل مدار، طراحی ماهواره (شامل طراحی کنترل وضعیت، کنترل حرارتی، منبع تغذیه الکتریکی، سوخت و ...) و خصوصیات لینک رادیویی (مانند افت مسیر، زمان انتشار موج، نشانه روی آنتن، مقارنه ماهواره-خورشید و ...) می باشند.


 در اینجا مباحثی از جمله مدارهای کپلری، قوانین کپلر، قانون گرانش نیوتن، گرانش در نزدیکی سطح زمین، انرژی پتانسیل گرانشی، استقلال از مسیر، انرژی پتانسیل و نیرو، سرعت گریز (فرار)، مدارها و انرژی ها، اندازه حرکت زاویه ای سیستم ماهواره ای، معادله حرکت، پارامترهای مداری ماهواره ها، پارامترهای شکل: نیم قطر اصلی و خروج از مرکز، انرژی و سرعت ماهواره، وضعیت صفحه مداری در فضا، وضعیت مدار در صفحه مداری آن:، اختلالات مدارهای ماهواره ای، عدم تقارن پتانسیل زمین، جاذبه ماه و خورشید، فشار تابشی خورشید مورد بررسی قرار می گیرند.


برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد