Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

روش موثر حذف ابهام در برد برای رادار موج پیوسته ارزان با استفاده از ویژگی تنظیم پذیری نوسان ساز کنترل شده با ولتاژ

روش موثر حذف ابهام در برد برای رادار موج پیوسته ارزان با استفاده از ویژگی تنظیم پذیری نوسان ساز کنترل شده با ولتاژ


معمولا رادارهای FMCW برای کاربردهای متعددی از جمله اندازه گیری سطح مایع مخازن، سنسورهای فعال در فیوزهای رادیویی، رادارهای ضد برخورد در خودروها و بسیاری از سنسورهای صنعتی توسعه یافته است. این رادارها از نشانه‌گذاری فرکانسی در امواج ارسالی و دریافتی برای تعیین فاصله و سرعت، استفاده می کنند. معمولا فرکانس سیگنال ارسالی مطابق نوع مدولاسیون به کار رفته، به صورت خطی تغییر می کند. 

 

در این جا، روشی ساده برای کاهش ابهام در برد ارائه شده است، که علاوه بر کاهش هزینه، کاهش ابعاد رادارهای موج پیوسته را که از گیرنده هموداین استفاده می کنند در پی دارد. با گیت بندی زمانی مناسب مربوط به سیگنال تپش، بدون استفاده از هیچ گونه مدار جبران ساز خطی برای نوسان ساز کنترل شده با ولتاژ، دقت برد اندازه گیری شده بهبود یافته است. روش تجسس گیت تبدیل فوریه سریع (Selectivity Gated FFT)، در مقابل شیفت فرکانسی VCO مقاوم است. برای یک رادار موج پیوسته باند W که نوسان ساز کنترل شده با ولتاژ آن توسط دیود Varactor کنترل شده و دارای درصد خطی پذیری حدود 16/7 درصد است، خطای برد برای هدفی در فاصله شعاعی 200 متری، حدود 2 درصد بهبود یافته است. روش ارائه شده برای سنسورهای راداری ارزان قیمت، که برای تعیین برد و آشکارسازی به کار می روند نیز قابل استفاده است.


مباحثی از جمله ملاحظات طراحی گیرنده هموداین رادار FMCW، پهنای باند تجسس مورد نیاز برای VCO، مشخصه  VCO، تحلیل میزان غیر خطی بودن VCO، تخمین تفکیک پذیری برد، روش تبدیل فوریه سریع گیت انتخاب گر، بهینه سازی زمان گیت های انتخابگر، میزان خطی بودن مورد نیاز VCO، ابهام در برد بر حسب بیشینه فاصله برد، تاثیر شیفت فرکانسی VCOو ... در اینجا مورد بررسی قرار می گیرند.

این پروژه به همراه فایل های شبیه سازی قابل دانلود است. برای دانلود کافی است بر روی "دانلود فایل" در زیر کلیک کنید.


دانلود فایل

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهزاد یکشنبه 30 مهر 1402 ساعت 06:53 ب.ظ https://axinco.ir/reapir-parking-automatic-gate-in-tehran/

با سلام
لطفا مقاله را بروز کنید.هم اکنون چیپست هایی توسط شرکت ماکسیم همراه با چند قطعه اضافی برای فیلترازسیون کارایی زیادی همراه با قیمت مناسب برای کاربر دهای نظیر اینه نقطه کور اتومبیل دارند نمونه این چیپست BGT24LTR11N است که دارای vco داخلی است و خروجی های برداری نظیر IFI و IFQ را برای انالیز سرعت جهت مسافت و .... را در اختیار کاربر قرار میدهد.
ممنون بابت مطالب خوبتون.

سلام دوست عزیز
ممنون بابت اطلاع رسانی
به زودی بروزرسانی خواهد شد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد