Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

روش های غیر تغذیه ای برای تعیین جنسیت

روش های غیر تغذیه ای برای تعیین جنسیت


قبلا در مورد روش های تعیین جنسیت با رعایت رژیم های خاص غذایی تحت نظر پزشک مطالبی بیان شده بود. اگر خانواده ها تمایلی به رعایت رژیم‌های تغذیه‌ای ندارند، روش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌تواند در تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری به آن ها کمک کند.  

روش PH رحمی

همان طور که قبلا گفته شد اسیدی و قلیایی بودن رحم، در تعیین جنسیت جنین نقش مهمی دارد. اگر یک سیکل ماهانه بیست و هشت روزه را در نظر بگیرید، رحم حدود چهارده روز پس از آغاز سیکل ماهیانه که همان روزهای اوج تخمک‌گذاری محسوب می‌شود، در بالاترین میزان PH خود قرار داشته و محیطش قلیایی است و از آنجا که اسپرم در محیط قلیایی ماندگاری بیشتری دارد، احتمال پسر شدن جنین بالا می‌رود ولی در باقی روزها PH رحم پایین بوده و حالت اسیدی دارد و اسپرم‌ها به سرعت از بین رفته و امکان ترکیب با تخمک را پیدا نمی‌کنند و احتمال دختر شدن جنین بیشتر خواهد بود.  در روز چهاردهم تخمک‌گذاری تا چهل و هشت ساعت بعد از آن، محیط واژن قلیایی است. پس برای پسر دار شدن در این زمان باید اقدام کرد ولی اگر دختر مد نظر است، آمیزش باید چهل و هشت ساعت قبل یا بعد از زمان تخمک‌گذاری انجام شود.


تغییر محیط قلیایی بدن

اگر می‌خواهید فرزندتان پسر باشد، قبل از مقاربت از محلول جوش شیرین رقیق شده استفاده کنید تا احتمال پسر بودن جنین شما افزایش یابد. این روش را می‌توانید همزمان با رعایت روش زمان تخمک‌گذاری انجام دهید. با این روش احتمال پسر شدن جنین تا 80 درصد افزایش می‌یابد و اگر مایلید فرزند دختر داشته باشید، قبل از زمان نزدیکی، از اسیدی مانند سرکه سفید کمک بگیرید. این روش به اسیدی‌تر شدن محیط رحم کمک کرده و احتمال دختر شدن جنین را بالا می‌برد. تمام موارد فوق باید تحت نظر پزشک انجام شود.


زمان‌بندی ماهانه

در این روش پزشک، سن مادر را با حاملگی نسبت به جدولی مورد بررسی قرار می‌دهد و طبق آن، تعیین جنسیت تحت تأثیر شرایطی چون شرایط فیزیولوژیک مادر و عوامل محیطی مثل آب و هوا قرار داشته و نسبت به سن مادر و ماه‌های سال ارزیابی می‌شود.


تعیین مقدار اسپرم

این روش بیشتر به درد زوج‌هایی می‌خورد که برای داشتن فرزند دختر یا پسر، بارها باردار شده‌اند و این بار می‌خواهند به قطعیت برسند. در این روش پزشک میزان اسپرم‌های مرد را بررسی می‌کند.  اگر این مقدار اسپرم در یک سی‌سی کمتر از بیست میلیون باشد، هشتاد درصد بچه پسر و اگر زیر پنج میلیون باشد به طور قطع و صد درصد نوزاد، دختر خواهد بود. در واقع هر چه مقدار اسپرم‌های مرد بیشتر باشد احتمال پسر بودن نوزاد افزایش می یابد.


روش IVF

مطمئن‌ترین، سخت ترین و گران ترین روش‌ تعیین جنسیت جنین بوده و حدود ده سال از عمرش می‌گذرد و به روش تشخیص جنسیت قبل از لانه‌گزینی جنین نیز معروف است. اگر مایلید فرزندتان همان جنسی باشد که شما می‌خواهید یا مایلید از لحاظ بیماری خاص ژنتیکی قابل انتقال از طریق ژنتیک نظیر هموفیلی جنینتان را مورد بررسی قرار دهید، این بهترین روش است.


در این روش، به علت حذف نیمی از اسپرم‌ها و تخمک‌های تولید شده حاوی جنسیتی که مورد خواست زوجین نیستند، احتمال باروری به ویژه در افرادی که مشکلات ناباروری دارند کاهش می‌یابد، پس روش مناسبی برای این قبیل افراد نیست.


منبع اول: ندا اظهری

منبع دوم: نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد