Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

آموزش Word بخش ششم

آموزش Word بخش ششم


در این پست با بخش ششم آموزش نرم افزار مایکروسافت ورد همراه خواهیم بود.  

اصلاح صفات خط

خطوط دارای ویژگیهایی مثل ضخامت، شیوه، خط تیره، فلش و رنگ می باشند. بعضی از این صفات ممکن است به مستطیل ها، بیضی ها و اشکال اعمال شوند. برای اعمال یک صفت خطی به خط، فلش یا شکلهای انتخاب شده، مراحل زیر را انجام دهید.


روی دکمه Line Style در نوار ابزار Drawing کلیک کنید تا ضخامت یا شیوه خط انتخاب گردد. در جعبه Line Style روی More Lines کلیک کنید تا کادر محاوره ای Format Auto shapes بـاز شود. در این کادر محاوره ای انتخاب بیشتری برای گزینه های شیوه خط وجود دارد. روی دکمه Dash Style در نـوار ابزار Drawing کلیک کنید تا یک شیوه خط تیره یا نقطه ای را انتخاب نمایید. روی دکمه Arrow Style در نوار ابزار Drawing کلیک کنید(کاربردی برای موضوعات ندارد) تا شیوه و مسیر فلش را تعیین نمایید. در جعبه Arrow Style روی گزینه More Arrows کلیک کنید تا کادر محاوره ای Format Auto shapes باز شده و انتخابهای بیشتری را ارائه دهد. روی دکـمه Line Color در نوار ابزار کلیک کنید تا رنگ جاری به خط، فلش یا شکل اعمال شود. روی فلش رو به پائین بعد از دکمه کلیک کنید تا انتخابهای بیشتری از رنگ را مشاهده کنید.


برای حذف یک خط، N Line را انتخاب کنید. روی خط، فلش یا شکل، دبل کلیک کنید تا کادر محاوره ای Format Auto shapes باز شود که در آن کار تمام گزینه های صفت خط را پیشنهاد کرده و امکان تنظیم ضخامت خط را فراهم می سازد. میتوان کادر محاوره ای Format Auto shapes را با کلیک راست روی خط، فلش یا شکل و سپس انتخاب Format Auto shapes از منوی میانبر باز کرد. اصطلاح صفات رنگ آمیزی داخل شکلها بیضی ها، مستطیل ها و اشکال دارای صفات رنگ آمیزی درونی می باشند.


برای اعمال صفات رنگ آمیزی درون شکل به یک موضوع انتخاب شده مراحل زیر را انجام دهید.

روی دکمه Fill Color در نوارابزار Drawing کلیک کنید تا رنگ جاری اعمال شود. روی فلش رو به پائین بعد از دکمه Fill Color کلیک کنید تا رنگ را از جعبه رنگها انتخاب کنید. اگر نمی خـواهید درون عنصر رنگ آمیزی شود، روی گزینه N Fill کلیک نمایید. اگر میخواهید انتخابهای بیشتری از رنگها را مشاهده کنید روی More Fill Colors کلیک کنید. برای انتخاب یک رنگ غیر از رنگ ثابت، روی فلش بعد از دکمه Fill Color کلیک کرده و سپس Fill Effects را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Fill Effects باز شود. هنگامی که کادر محاوره ای Fill Effects را باز می کنید، این مزیت را دارد که قبل از کلیک کردن روی آن، چگونگی انتخابها را مشاهده می کنید. در گوشه سمت راست پائین کادر محاوره ای، کادر Sample وجود دارد که انتخاب رنگ آمیزی را میتوانید در آنجا مرور کنید. با استفاده از Fill Effects شما میتوانید ترکیب رنگهای مختلفی داشته باشید.


ایجاد سایر اصلاحات

ورد ابزارهای ترسیمی بیشتری را برای بهبود موضوعات ترسیمی، ارائه میدهد. بعضی از این ابزارها عبارتند از:


Free Rotate: برای چرخاندن موضوع انتخاب شده،روی دکمه Free Rotate در نوار ابزار Drawing کلیک کرده نشانگر ماوس را روی یکی از چهار گوشه موضوع قرار داده و در یک حرکت دایره ای درگ کنید تا موضوع در زاویه مورد نظر قرار گیرد.


Rotate or Flip: برای چرخاندن یک موضوع به اندازه نود درجه در جهت حرکت عقربه های ساعت یا مخالف آن، روی دکـمه Draw از نوار ابزار Drawing کلیک کرده و از منوی بـاز شو گزینه Rotate or Flip و سپس Rotate Left/Rotate Right را انتخاب کنید. برای چرخاندن یک موضوع بطور افقی و یا عمودی گزینه های Flip Vertical/ Flip Horizontal را انتخاب نمایید.


Order: همانطوری که موضوعات بیشتری را ترسیم می کنید، آنها روی هم قرار گرفته و بعضی مواقع ممکن است که موضوع قبلی را بپوشاند. برای تغییر ترتیب یک موضوع آن را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Draw از نوار ابزار کلیک کنید تا منوی بازشو را مشاهده نمایید. در این منو، گزینه order را انتخاب کرده و سپس یکی از فرمانهای ترتیب گذاری را برگزینید.


Align or Distribute: برای تنظیم دو یا چند موضوع انتخاب شده در جاهای مختلف صفحه، روی دکمه Draw از نوار ابزار کلیک کرده، گزینه Align or Distribute را انتخاب کرده و سپس یکی از گزینه های ترازبندی را برگزینید. در صورتیکه گزینه ها غیر فعال بود، آخر فهرست گزینشی گزینه ای بنام Relative t Page را انتخاب کنید تا بقیه گزینه ها فعال شود.


Shadow: سایه ای را به موضوع انتخاب شده توسط کلیک کردن روی دکمه Shadow از نوار ابزار drawing و انتخاب شیوه سایه گذاری، اعمال کنید. بـرای تعیین محل سایه، از جعبه بازشو گزینه Shadow Setting را انتخاب کنید تا نوار ابزار Shadow Setting ظاهر شده و دکمه های اشاره ای روی نوارابزار را برای جابجایی سایه بکار ببرید. روی فلش رو به پائین بعد از دکمه Shadow Color کلیک کنید و سپس رنگی را برای سایه برگزینید.


افزودن متن به شکلها

جهت افزودن متن، روی موضوع کلیک راست کرده و سپس Add Text را از منوی بازشده انتخاب کنید یک نقطه درج در شکل ظاهر می شود. شما می توانید متن را وارد کنید. اگر موضوع دارای متن بوده و میخواهید تغییر دهید، روی موضوع کلیک راست کرده و از منوی بازشده، گزینه Edit Text را انتخاب نمایید.


ایجاد و اصلاح شکلهای سه بعدی

جهت ترسیم خط و کشیدن شکل بصورت سه بعدی، افکت های سه بعدی را به آنها اضافه کنید. مراحل زیر را برای ایجاد یک موضوع سه بعدی، انجام دهید.

موضوعی که میخواهید سه بعدی شود را انتخاب یا ترسیم کنید. روی دکمه 3D در نوار ابزار Drawing کلیک کنید. شیوه سه بعدی مورد نظر را از جعبه انتخاب کنید. هنگامی که میخواهید افکت 3D را تنظیم کنید، در نوار ابزار Drawing روی دکمه 3D کلیک کرده و برای نمایش نوار ابزار، 3D Setting را انتخاب کنید. دکمه های روی این نوار ابزار را برای کج کردن موضوع، تغییر عمق افکت 3D، تغییر جهت افکت 3D، تغییر محل نور، انتخاب یک پایان ساده ای و انتخاب رنگ برای بخش 3D موضوع، بکار ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد