Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

برنامه شبیه سازی مدولاتور دامنه

برنامه شبیه سازی مدولاتور دامنه

در نرم افزار متلب (Matlab)، میخواهیم سیگنال پانصد هرتزی را با حامل بیست هزار هرتزی و دامنه سه برابر توسط مدولاسیون دامنه AM، شبیه سازی و خروجی مدولاتور AM و سیگنال را برحسب زمان رسم کنیم.

  

clear;clc;

t=linspace(0,0.1,1000);

f=500;

wf=2.*pi.*f;

wt=wf.*t;

Msignal=sin(wt);

Csignal=3.*sin(40.*wt);

AMsignal=Msignal.*Csignal;

plot(wt,Msignal,wt,AMsignal);

legend('Signal','AM');

title('AM Signal Simulator');

xlabel('\omegat');

ylabel('Output Modulator');

در خط اول تمام حافظه متلب (Matlab) را با دستور clear و محیط خط فرمان را با دستور clc پاک می کنیم. در خط دوم زمان با رزولوشن هزار و توسط دستور linspace تعیین می شود. خط سوم فرکانس سیگنال و خط چهارم فرکانس زاویه ای سیگنال مشخص می شود. در خط پنجم آرگومان زاویه ای سیگنال تعیین شده و در خط ششم سیگنال پیام ساخته می شود.

در خط هفتم سیگنال حامل که فرکانس آن چهل برابر فرکانس سیگنال پیام بوده و دامنه ای سه برابری دارد مشخص می شود. در خط هشتم سیگنال AM از حاصل ضرب سیگنال های پیام و حامل ایجاد می شود. در خط نهم با دستور plot دو سیگنال هم زمان رسم می شوند.

در خط دهم برچسب لازم برای شناسایی دو سیگنال با دستور legend تعیین شده و در سه خط پایانی به ترتیب عنوان با دستور title، برچسب محور افقی با دستور xlabel و برچسب محور عمودی با دستور ylabel تعریف می شود. توجه شود که برچسب محور افقی به علت دارا بودن کاراکتر ویژه از دستور \ استفاده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد