Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

مدار تحریک کننده ماهیچه ها

مدار تحریک کننده ماهیچه ها

مدار فوق با ایجاد سیگنال هایی با مشخصات معلوم، برای کاهش درد عضلانی، سردرد و ... به کار می رود.

عملکرد: دستگاه، از دو مدار تایمر و سیگنال ساز تشکیل شده است. در مدار اصلی ، آی سی تایمر ICM7555، به صورت آستابل Astable مورد استفاده قرار گرفته است. این مدار، سیگنالی با فرکانس حدود 80 هرتز تولید می کند. با تنظیم پتانسیومتر 4.4 کیلویی، می توان میزان جریان عبوری از بدن را تنظیم کرد. میزان روشنایی لامپ LED فلشر، بیانگر اندازه جریان است. برای افزایش دامنه پالس های تولیدی، می توان به جای مقاومت 1.8 کیلویی از مقاومت های بزرگتر ولی زیر 10 کیلو استفاده کرد.

ترانسفورمر به صورت معکوس به کار رفته است. ولتاژ خروجی این ترانسفورمر حدود 60 ولت خواهد بود و این درحالی است که جریان کوچکی از بدن می گذرد، از این رو هیچ خطری شخص استفاده کننده را تهدید نمی کند. الکترودها، ازفلزی به ابعاد 2.5 در 2.5 سانتی متر ساخت می شوند. مدار تایمر، به صورت تک حالته یا مونوستابل Monostable به کار می رود. وقتی کلید S مدار مونوستابل وصل شود، مدار برای مدت ده دقیقه تریگ می شود. سپس خروجی کاهش یافته و صدای کوچک Beep شنیده می شود.

برای تنظیم مدار، الکترودها را به بدن متصل کرده و پتانسیومتر را به طور آهسته تغییر دهید تا احساس خارش یا سوزش به شما دست دهد. توجه شود مدار برای هر فرد باید جداگانه تنظیم شود. بعد از تنظیم مدار، می توان دستگاه را طبق دستوری که در ادامه بیان می شود استفاده کرد. قبل از اتصال الکترودها به بدن، با فشردن کلید، مدار تایمر را فعال کنید. سپس الکترودها را به بدن متصل کرده و منتظر بمانید تا صدای کوچک Beep شنیده شود. در این حالت باید الکترودها را از بدن جدا کنید.

با اتصال الکترودهای مدار به بدن، عصب های بخش مربوطه تحریک می شوند. مدار با حذف ورم بافت های زنبوری و احیای ماهیچه ها، سبب کاهش درد و اثرات دیگر می شود. این مدار برای کاهش سردرد، دردهای ماهیچه ای و درمان ازکارافتادگی ماهیچه ها و ... قابل استفاده است.

هشدار: افراد مبتلا به بیماران قلبی و زنان باردار نباید از این وسیله استفاده کنند. هم چنین الکترودها را به زخم ها، بریدگی ها و موارد مشابه متصل نکنید.

کاربرد: درمان سردرد، کاهش دردهای ماهیچه ای، درمان از کارافتادگی حرکتی ماهیچه ها و ...

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 01:54 ق.ظ

سلام و خسته نباشید مدارشو که ساختین نشون بدین

با سلام
در حال تست است و به زودی فیلم تست در سایت قرار می گیرد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد