Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

مدار ساده تلفن داخلی منزل

مدار ساده تلفن داخلی منزل

مدار بسیار ساده فوق، برای انتقال مکالمه بین دو نقطه کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد: گوشی مورد استفاده در این مدار، همان گوشی های ساده آیفون هستند که از یک میکروفن Microphone و یک بلندگو Speaker تشکیل شده اند. ارتباط بین دو گوشی به طور مستقیم برقرار می شود. باتری مورد استفاده فقط جنبه تقویت سیگنال صوتی را بر عهده دارد. بهتر است از باتری 9 ولت استفاده شود زیرا جریان کمی برای مدار مورد نیاز است. اگر گوشی موجود نباشد می توان با استفاده از میکروفن و بلنگو، ان را درست کرد.

میکروفن مورد استفاده می تواند میکروفن زغالی یا میکروفن خازنی که به میکروفن الکترولیت نیز معروف است، باشد. بلندگوها نیز می توانند دارای مقاومت داخلی در حدود 8 اهم یا بیشتر و یا حتی کمتر باشند. برای فواصل دورتر، سیگنال صوتی بیشتر تضعیف می شود از این رو می توان بین دو گوشی از یک تقویت کننده نیزاستفاده کرد. با توجه به نوع گوشی ها، ممکن است سیگنال صوتی با نویز همراه باشد. برای حذف نویز و بهبود کیفیت صدا، بهتر است از تقویت کننده تفاضلی بهره جست.

تقویت کننده های مورد استفاده می توانند ترانزیستوری  و یا توسط آپ امپ طراحی شوند. برای حفظ سادگی، می توان از یک طبقه تقویت کننده امیتر مشترک استفاده کرد. اگر امپدانس بلنگوها کم باشد می توان یک طبقه تقویت کننده کلکتور مشترک که در نقش بافر است با طبقه امیتر مشترک سری کرد. اگر تقویت کننده آپ امپی مد نظر باشد می توان از آی سی 741 استفاده کرد یا می توان توسط نرم افزارهای موجود، یک فیلتر فعال با بهره، در باند صوتی طراحی و مورد استفاده قرار داد.

کاربرد: تلفن داخلی، آیفون صوتی ساده، اهداف آموزشی و ...

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد