Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم
Peducate.ir

Peducate.ir

با هم بیاموزیم

مدار بوستر تقویت کننده FM

مدار بوستر تقویت کننده FM



مدار فوق یک تقویت کننده ساده باند FM می باشد.

عملکرد: سیگنال ورودی به فیلتر میان گذر LC ورودی شامل L1, L2 وخازن متغیر تریمر Trimmer Capacitor اعمال می شود. سلف L3 به همراه مقاومت 27 کیلویی در نقش شبکه فیدبک RL برای تقویت کننده هستند. از مزایای شبکه فیدبک می توان به پایداری، افزایش پهنای باند، بهبود سیگنال به نویز و ... اشاره کرد. مدار بایاس ترانزیستور نیز دارای فیدبک مقاومتی است ولی از نظر پایداری حرارتی ضعیف طراحی شده است.

خازن 100 پیکوفارادی متصل به بیس ترانزیستور BFT65، ادامه فیلتر ورودی و جداساز Isolator سیگنال از منبع تغذیه است. در تقویت کننده های باند RF و بالاتر، معمولا از بخش های محافظ استفاده می کنند تا سیگنال RF روی منبع تغذیه تاثیر نگذارد. ترانزیستور در نقش تقویت کننده امیتر مشترک است و چون در خروجی مدار از تقویت کننده کلکتور مشترک یا مدار بافر استفاده نشده است بهتر است خروجی تقویت کننده به بار با امپدانس بالا متصل شود یا از شبکه تطبیق امپدانس استفاده شود.

باند فرکانسی قابل استفاده مدار از 43MHz تا 110MHz می باشد. سلف های L1, L2 از 4.5 دور سیم 0.8 پیچیده شده روی هسته هوا به قطر 5mm و سلف L3، از 15 دور سیم 0.3 بر روی هسته هوا به قطر 5mm تشکیل شده اند.

کاربردها: تقویت کننده فرستنده های رادیویی، تقویت کننده بیسیم، تقویت کننده سیستم واکی تاکی، بوستر تلویزیون، تقویت کننده دستگاه های فعال در باند RF  و ...

نظرات 1 + ارسال نظر
طالبزاده یکشنبه 6 اسفند 1402 ساعت 06:06 ب.ظ

سلام خسته نباشید ولتاژ تغذیه مدار مشخص نیست

سلام دوست عزیز
تغذیه مدار متغیر است چون با تغییر تغذیه، توان خروجی نیز تغییر می کند. شما می توانید مقادیری بین 3 تا 12 ولت رو در نظر بگیرید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد